JEG KAN IKKE STOPPE MED AT SPISE SUKKERTING!!!

OKAY VENNER! DET HER ER FANDME ET PROBLEM!

Tidligere under træningsforløb har jeg uden problemer skåret sukker fra, og høstet frugten af sukkerstop i en smukt vægttab. Lad os være ærlige at sige det således. Det kan jeg ikke denne gang. Af en eller anden årsag har jeg en ikke eksisterende rygrad. Jeg tømmer vores slikskuffe (som er stor ps) OG jeg har INGEN (not kidding) motivation… For andet end at proppe hovedet med kage. Donuts. Chips (hvis ikke døtrene spiser det inden høhø) Burgers. Jeg kan ikke stoppe mig selv!

MEN SÅ TÆNKTE JEG PÅ EN TING!

I HAR JO GARANTERET FANTASTISKE ERFARINGER SELV?

HJÆLP MIG KÆRE VENNER! Det her kan ikke blive ved. Jeg har brug for jeres tips til at skære ned på sukkerindtaget. Hvad spiser i istedet for. Ja jeg skriver istedet for, velvidende at det lyder svagt. I KNOW! Men realiteten er nu den at jeg faktisk ikke kan lade være med at hygge – dog burde det kunne være sundt! RIGHT?

               HJÆLP MIG MED LÆKRE SUNDERE ALTERNATIVER!                  UDEN SUKKER….

(Visited 8 times, 1 visits today)

Kommentarer

  • Det der virker bedst for mig er helt at lade være med at have slik/chokolade/kage mm. i huset, for hvis det først er der, så er det stensikkert at jeg kører det ned! Så er det svære så ikke at blive fristet i supermarkedet, men hvis man så vidt muligt undgår at handle når man er allermest sulten, synes jeg faktisk at det går let nok

  • Jeg spiser kage som ikke er kage. Ja det lyder mærkeligt, men har fundet en mega god (flere faktisk) opskrift på en banankage. Den er uden sukker, mel og smør. Som jo ellers er de tre hovedingredienser i kage -i hvertfald i min verden.
    Denne kage har kikærter, dadler, æg og bananer som hovedingredienser. Jeg har lavet den flere gange nu og synes den bliver mere lækker med butterbeans eller sortebønner. Og den fungere lige så godt med disse, som med kikærter. Et par gange har jeg brugt en god mærk chokolade på toppen.
    Tjek den ud her:
    https://helenesprogoe.dk/2019/01/23/kikaerte-banankage/
    Desuden har jeg serveret den til gæster, hvor de har ros den til skyerne og spurgt efter opskriften. Og når de har fået den, har de tabt kæben 😁
    Håber du kan bruge dette til din sukkertræng, god fornøjelse med bagningen -glæder mig til at se en storie med dig og dine der spiser kage der ikke er kage.
    Hilsen Catalina

  • Jeg har størst succes med at undgå ‘sukkerfælden’, når jeg ved hvad der udløser mit behov. Er jeg træt, stresset, sulten, ked af det kører jeg chokolade ind som var der ingen dag i morgen. Når du har fundet ud af hvornår og hvorfor du har lyst til ’sukker’, er det lettere at gøre noget ved det.
    Mit bedste tip er at lægge en (mad-)plan. Også for mellemmåltider.

    P.S. Det har intet med viljestyrke eller rygrad at gøre.

  • Jeg skal starte på det fede liv imorgen ved patricia højbo
    mascha vang er blevet glad for hyponose mod sukkertrang

  • Jeg har erfaret, at det er min pressede hjerne der skriger på sukker. Så for at kunne overbevise hjernen om at vælge en gulerod i stedet for cookie, skal hjerne være med på at der er ro og at den ikke skal gøre sig klar til kamp. Så søvn, masser af vand, tid til at trække vejret… Og ellers er riskiks (evt med mørk chokolade), mandler, mørk chokolade, kaffe faktisk gode alternativer imo. Men hold nu op, hvor kan det være en kamp!

  • Jeg spiser bær! Alle de dejlige sommerbær der så småt er på vej i butikkerne 😊 og hvis du vil undgå helt at snacke, så plejer det at hjælpe mig at børste tænder når jeg får lyst og så vente 10 minutter…så er trangen ofte væk 😊 og til sidst..sukkerfri lakerol..eller tilsvarende 😉
    Sender dig en masse positiv stærk rygrads energi☀☀☀

  • Uhhh det er SÅ svært! Kæmper selv med det og er hoppet på et “Juice it up” 10 dages program hvor man spiser plantebaseret, det har faktisk hjulpet lidt! Men ellers nogle gode alternativer. Nogle gange hjælper det at drikke vand, lyder skørt men hjælper! 😊 God kamp!

  • Jeg havde samme problem med sukkertrang – dog også svingende blodsukker som resulterede i svingende/ manglende energi og hovedpine ca. 4 dage ugt.
    Jeg har været på mange Kure og kostomlægninger, hvilket oftest har resulteret i at jeg tabte ca.5 kg og efterfølgende tog det samme eller mere på.
    Mit nyeste forsøg er med lchf og det er en tilvænning at man hverken spiser pasta, kartofler, brød, kage og andre kulhydrat holdige sager. Her nu 9 uger efter, har jeg ikke haft hovedpine længe, min sukkertrang og diverse cravings er væk-som i virkelig væk, selvom der er kage på job er det let at sige nej(ved hvor sindssygt det lyder). Jeg har energi og føler mig ikke sulten på noget tidspunkt og spiser 2-3 måltider dagligt Og så har jeg tabt mig 3 kg – ikke nogen lynkur. Indtilvidere er jeg overbevist om at lchf er vejen frem for mig.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *