Jeg har flere gange fået spørgsmålet – HVAD ER DIT ARBEJDE? Så nu vil jeg da lige løfte sløret for det herinde
Jeg arbejder som Visual Merchandising Manager for Group88 (det foretrukne luksus mærke samarbejdsfirma i Skandinavien ps). Og hvad fanden laver en visual merchandiser så?
Forestil jer dette: I går ind I en butik. I lægger måske mærke til noget i vinduet og drages ind på grund af det. VUPTI står i foran det i butikken også. Dette er ikke magi. Dette er visual merchandsing hehe. Jeg forklarer lige mere. Ser i bag et hvert (næsten ellers burde de have det ps) mærke findes en strategi over hvorfor varerne står i butikken som de gør. Hvorfor de hænger som de gør, og hvorfor placeringen af disse varer er som de er. Disse strategier er som regel beskrevet i diverse GUIDELINES og RETNINGSLINIER. Og disse skal jeg (og mit team) kunne forstå og arbejde korrekt udfra. Vi har priveligiet i at arbejde med følgende mærker : Balenciaga / Burberry / Bottega Veneta /Gucci / Loewe / Mulberry & Saint Laurent Paris (YSL for de fleste). Vores dage er tit uforudsigelige, og kreative. Typisk er det vi arbejdede udfra igår ikke det samme imorgen. Denne kreative tosset hed (for de fleste) trives jeg enormt i. Jeg er vild med at reglerne skifter og at jeg skal holde tungen lige i munden. Men for at vende tilbage til de fantastiske butikker, jeg arbejder i, så er placeringen og farve mix med til at fornye og sælge produkterne. Også de produkter som måske ikke solgte lige så godt som de andre. Jeg er tosset med at man kan ændre “skæbnen” for produkterne ved at stille dem et nyt sted – eller sammen med nogle andre ting. Det er da for fedt! Visual Merchandising kender du også fra supermarkederne – jeg mener det er jo ikke et tilfælde at der står slik ved kassen osv
(alarmerne er blevet fjernet om på den anden side #nerdalert)
(tak for cykler som altid er boltet fast over alt )
TAK FORDI DU LÆSER MED!
A