Søg
Close this search box.

TYPISK HJEMREJSE DRAMA PART 2846329

VI SKULLE FØRST FLYVE KL 02… ALT VAR GODT!

Vi havde en perfekt sidste dag på stranden. En perfekt eftermiddag med lidt shopping (last minute er der jo altid et eller andet ik), og suuuper hyggelig aftensmad på Cheesecake Factory. En salat til deling med hende den dejlige hustru, og stille børn der opførte sig helt som de skulle. OK det sidste var nu rigtigt, jeg mener, hustruen er dejlig, dog havde vores døtre en liiidt stram attitude. Dette endte med to telefoner ved bordet og døtre som på skift spiste (i stilhed) og spillede subway surfer på vores telefoner. Livet som forældre var komplet. Maden var som allerførste dag helt perfekt (læs med HER!) og pigerne blev enige om at de ville have en henna tatovering på hånden. Altså de store. Så det gik vi over til på stranden… Vi havde jo masser af tid. Vi skulle først flyve klokken 02…

TILBAGE PÅ HOTELLET FOR AT PAKKE DET SIDSTE SAMMEN…

Og derefter ned mod receptionen for at tjekke ud. Jeg ringede ned til receptionen, for at de kunne hente vores bagage. Der var ingen svar… hmm. Ingen stress for vi skulle jo først flyve klokken 02. Vi tog selv alt bagagen under armen og begav os mod lobbyen for at checke ud. Vi kommer ned og manden (Michel) kigger på mig da jeg beder om en stor taxi og fortæller at den holder klar. Frøste problem var så at den bil kun kunne indeholde enten OS eller vores BAGAGE… Eller også kunne alle børnene jo bare sidde sammen ud seler på… ØEH PÆNT NEJ TAK MAKKER! Det sjove her er at vi blev trasnporteret fra lufthavnen i den fineste store sorte mini bus. Men de kørte åbenbart kun FRA lufthavnen og ikke til. Vi havde ikke overvejet at dette ville være et problem, da alt kørte så fint fra lufthavnen da vi kom…

VI SKULLE FØRST FLYVE KL 02… ALT VAR GODT?

Tiden begyndte at flyve afsted. Og vi var stadig ikke på vej til lufthavnen. Vi havde regnet med at skulle være i lufthavnen klokken 24. Og dermed havde vi to timer til at være derude og finde gaten osv. Det kom så ikke til at ske. Med store problemer fandt Michel en stor taxa som “VAR I NÆRHEDEN” og som kom lige om lidt. Da der var gået 25 minutter begyndte min hustrus blik ikke at være mildt, men mere sådan, ærhm… Mere sådan “hvis du ikke finder en taxa nu så har vi et problem (læs: så har JEG et problem!) . Det blik er ikke en favorit kan jeg sige… ENDELIGT kom den store taxa. Kl 23:58. Ja vi havde lidt travlt nu. Med to sovende børn i lobbyen, og med to lidt stressede børn (de store kan huske andre gange hvor vi har været presset (og misset et fly ikke mindre), fik vi pakket bilen. Og afsted kørte vi så…

ANKOMSTEN I LUFTHAVNEN VAR LIDT PRESSET…

For det første fordi at chafføren havde fået at vide at vi havde kontanter (øeh hvilket vi ikke havde så mange som der skulle bruges!!), og presset fordi vi ikke kunne vække de to små, som var i en så dyb søvn at jeg så for mig hvordan jeg MEGA SVEDIG ville løbe igennem lufthavnen med to bagage vogne og to sovende børn hængende på mig. Det er lidt vildt at tænke på hvordand det ville have set ud. DE VÅGNEDE heldigvis, og vi løb igennem check ind området. FIND CHECK IND OMRÅDE NUMMER 5!!!!! Vi ankom til et helt tomt check ind område for NORWEGIAN til Stockholm, og den søde dame konstaterede at vi var forsinket, og at vi nu skulle løbe hen imod gaten. De var meget søde og hjælpsomme. Vi skulle ikke over til odd luggage med barnevognen (som var pakket godt ind i en AIRSHELL som vi altid lejer til vores klapvogne iøvrigt). Vi skulle bare løbe. Ja hun smilede flinkt og bestemt, med et smil jeg normalt kender fra min hustru ( i ved nok det der NO BULLSHIT smil) hvortil hun kort og kontant sagde “flyet boarder klokken 01, i skal løbe nu”. Og det gjorde vi så…

VI SKULLE FØRST FLYVE KL 02… ALT VAR GODT!!!!!

Jeg vil sige det sådan her. Dubai lufthavns terminal så fin ud. Altså i løbende (ja det betyder svedig) tilstand. VI NÅEDE FLYET. Og kom til en gate der først åbnede godt 30 minutter EFTER vi ankom. Ja det er vidst klart at der havde været MANGE andre måder at komme til lufthavnen på som havde været mere behageligt. Men vi ankom. OG vi kom med flyet. Det havde været en pænt dyr omgang at skulle betale for flyet hjem fra Dubai. Ikke ligesom dengang i London, det var til at betale. NUVEL det var dumme penge… MEN MEN MEN vi kom på flyet og ALT gik jo fint… denne gang…

DØTRENES TØJ ER ALTSAMMEN FRA VERDENS SEJESTE CHRISTINA ROHDE

DØTRENES SKO ER ALLESAMMEN FRA SEJESTE PETIT BY SOFIE SCHNOOR (reklame link)