Søg
Close this search box.

MERLE OG FAR PÅ EVENTYR – DISNEYLAND PARIS REJSEDAGBOG DAG 2

Vi blev inviteret på presse tur til Disneyland Paris, og vi havde en fantastisk dag i Disney Studios (læs mere HER!). Dag 2 var dagen hvor vi skulle besøge den største af de to parker. Helt spændt kom vi afsted fra hotellet (efter en super overdrevet morgenmad (ja jeg kunne ikke begrænse mig ps) og gik igennem Disney Village og kom til det store majestætiske Disneyland Hotel. Vi stoppede op og tog lige det hele ind. Smukt og mondænt står denne bygning, og igennem kunne man skimte noget majestætisk. Nemlig parken. Vi skyndte os ind for at blive vist rundt ( af selveste Emmanuel som er show director) og få indsigt i hvorfor parken så ud som den gjorde under Halloween. Snak om MEGA NERD ALERT!! Det var totalt inspirerende at høre om tankerne bag hvorfor der denne sæson er pyntet op som der er. Hele produktions fasen, og kreativiteten og detaljerne var så seje. Jeg har DYB respekt for den mand, som startede som danser og skuespiller i den samme type show som han nu står for (også udover hele parkens udseende og dekoration). 25 år senere arbejdede han stadig i Disneyland, han havde arbejdet sig op. Det var hans familie, og hvor han var vokset op 🙂 Jeg smilte og tænkte at jeg formegenligt også ville være der hvor arbejder efter 25 år. Der er jeg også vokset op 🙂

Næste stop var en overraskelse til børnene. En halloween kostume workshop. Vi blev ledt op til et aflukket område på Disneyland hotellet i Cafe Fantasia. Her blev vi mødt af Suzan som er top chef indenfor kostumerne som sammen med Patricia ville lege lidt med børnene OG os voksne. Vi skulle lave hekse/troldmænd hatte. Det var fantastisk at se hvordan Patricia især var helt nede og hjælpe Merle med lige præcist at komme sløjferne dér hvor Merle ville have dem på hendes hat. Hekse hattene kunne købes i butikken på hovedgaden. Det kunne Merles fine Halloween Frost sjal også. Overvejede kort at købe det til døtrene derhjemme men shopping måtte vente til sidste dag. Jeg skulle nørde MAX med de her kreative mennesker. Alle var stolte og havde en passion som jeg jo er vild med. når folk har. Vi fik vist ideer og stregtegninger af kostumerne vi skulle se næste dag når Halloween sæsonen starter.

Vi fik en hyggelig frokost på The Lucky Nugget Saloon, med dukke show og sang og western stemning, og havde lidt tid til at udforske parken. Vi havde et sent aften program så derfor gik Merle og jeg tilbage til hotellet og fik en lur. Vi fik en pause (og drikkevarer fra vores Compass Lounge som havde snacks og drikkevarer inkluderet i værelsets pris) og var klar til at se paraden, som ville skifte koncept til Halloween dagen efter. Vi ville nå at se deres fine parade med alle vores (ja vores!) favorit figurer. Der var Anna og Elsa, Peter Plys, Klokkeblomst og alle de andre. Der var pakket med folk og Disney fans i alle aldre ( vi stod ved siden af en familie med voksne børn og en far i tresserne som var størst fan af dem alle! ). Derefter skulle vi spise aftensmad på restauranten BLUE LAGOON. En restaurant som ligger INDENI Pirates of the Caribbean forlystelsen. Folk kommer sejlende igennem restauranten haha!

Efter Aftensmaden gik turen til det smukke prinsesse slot og Disney Dreams. Det øsregnede men både Merle og jeg blev TOP rørt over det smukke og fuldstændigt overdådige show. Det var magisk. Det var smukt. Jeg stod i en halv time med åben mund og polypper – OG tårer i øjnene. Det var OPTUR! Der var film der var lys og fyrværkeri. Vi blev bedt om at vente lidt og parken tømtes af besøgende. Parken lukkede – MEN vi skulle blive! Vi skulle blive i magiske Disneyland Paris. Bare os 3 bloggerforældre. Alene. Vi blev ledt hen til Barbér shoppen på hovedgaden hvor vi skulle males som vores favorit skurke. Ser i til Halloween får skurkene lov til at komme frem i Disneyland. De får normalt ikke så meget opmræksomhed. MEN denne periode er deres periode! Its good to be bad!

Processed with Snapseed.

Vi skulle derefter til fotoshoot med skurkene. Jeg var malet som Kaptajn Klo og Merle som Maleficent. Det foregik ved slottet, og de billeder håber jeg at kunne dele med jer snart også! Især ET surprise besøg fik Merle helt op til månen af glæde 🙂 Vi gik hjem med en merle der var skyhøj af glæde og magisk eventyrlyst. Parken var helt tom og vi gik hjem fyldt med indtryk. Sikke en dejlig dag det havde været IGEN.

HAR I VÆRET I DISNEYLAND PARIS?