Søg
Close this search box.

DEN BEDSTE WEEKEND : HOTEL FÅRUP SOMMERLAND

Jeg husker de jyske forlystelsesparker som lidt slidte og grå. Jeg var der med min farmor og farfar typisk om sommeren sammen med min kusine, og husker billeder af mig på en træt karrusel eller en lidt overvægtig mini pony. Her sidste weekend var vi i det nordjyske fordi vi var blevet inviteret til at deltage i en blog event med en masse andre blogger familier. Og jeg tænkte (ærligt) at jeg tog en for familien og vi tog afsted – om ikke andet så fik vi noget familie tid sammen 🙂

Vi havde aftalt at børnene ikke måtte vide noget som helst og at det skulle være en overraskelse. “børnenes dag” kalder vi det. Et koncept jeg har tyv stjålet fra min kollega Line som har gjort det med deres børn siden de var helt små. Konceptet med at vække dem om morgenen og fortælle at de ikke skal i skole – men have fri og opleve noget med resten af familien. Vi havde aftalt at vi ville stå op og være klar som skulle vi i skole. Hmm ja det skete så ikke helt! men vi kom afsted og kørte i mange timer indtil vi (en del forsinket) ankom til Fårup sommerland OG hotel fårup. Denne smukke røde træ bygning der ligger midt inde i skoven. Vi kom ind og checkede ind og fik et fantastisk værelse med den fineste køjeseng (pigerne kaldte den hestestalden) OG med udsigt over de nyeste rutsjebaner. Hotel Fårup er sprit nyt og har været længe undervejs – fra tanke til færdige fantastiske hotel. Vi skyndte os ud i parken for at nå lidt forlystelser (man kan opholde sig i parken på dagen man checker ind OG dagen man checker ud – 2 dages forlystelses fest!) Og nåede en, da parken derefter lukkede! Typisk os altså! Nå men vi gik stille og roligt tilbage, og det gjorde mig top glad at personale (på trods af at de var på vej hjem) stadig smilede oprigtigt – og sagde god aften! Nogle stoppede nærmest op da de så at døtrene havde armbånd på til hotellet. Folk var SUPER imødekommende og IKKE ligegyldige. De havde en stolthed i at arbejde hvor de gjorde. Det her var ikke bare et sommerferie job. Der er senior arbejdere som hygger sig gevaldigt med jobbet i samarbejde med unge. Hvor var det fantastisk at se!

Vi havde en fantastisk middag i hotellets restaurant med børne buffet i børne højde (ok jeg spiste en frikadelle derfra også) og lækker buffet til os andre også. Alle hotellets fællesarealer er super lyst indrettet og med diskrete møbler – man føler lidt at det er et kæmpe sommerhus nærmest (med et mekanisk elg hovede). Ungerne var trætte efter en lang køretur og de sov hurtigt – hvorefter jeg hoppede ned i baren og tog en blogger drink med Nutidens Mor & Diary.dk  🙂 Og pludselig var dagen omme og en dejlig nats søvn var lige hvad der var brug for.

Lørdagen kom og en dag i parken kunne begynde! Pigerne var hurtige (well hurtigere end normalt) til at komme i tøjet og ned kom vi til morgenmads buffeten som var ligeså lækker og overdådige som aftensmaden. Vi var klar til en dag i parken! Der er mest at prøve for børn over 90 cm – MEN vi havde en fest også med Noomi som kunne prøve hygge ting og legepladsen som hun elsker. Man skal huske at det ikke nødvendigvis kræver et kæmpe rutsjebane tur for at børnene har en fest. De nød at vi kunne tumle rundt og være en familie. De nød at parken var rolig selvom der var mange mennesker. Vi tog det i et dejligt tempo og nåede hele parken rundt, på en hyggelig måde. Vi prøvede tombolaer (bedste 100 kr brugt på ingenting.. damn you M&MS tombola) og både og pigerne red på ponyer og vi spiste is. Parken iøvrigt åbner en halv time inden åbningstid for folk der bor på hotellet. Så det vil sige at vi kunne prøve orkanen feks inden resten af menneske mængden kom. Dagen susede forbi og før vi fik set os om så var dagen slut og vi skulle videre til næste stop på blog event turen. Men mere om det en anden god gang 🙂

Billedet ovenover er fra en fantastisk frokost vi fik serveret med lækre grillede bøffer og pølser og skønne salater. Det gjorde igen at jeg overvejede en WEBER gas grill høhø. Jeg må sige at jeg blev TOP positivt overrasket. Og dette siger jeg ikke fordi vi var inviteret! Stedet og personalet var bare sindsygt hyggeligt. Du følte ikke den der penge maskine man kan føle i forlystelses parker engang imellem. Personalet NYDER rent faktisk deres arbejde. Jeg har DYB respekt for at parken kan have så dejlige mennesker ansat. OG hotellet bliver ikke sidste gang vi kommer der! Det var gennemført lækkert, rent og igen med samme smilende venlige personale. Personalet var omkring vores børn som om de ikke havde lavet andet hele deres liv. De var helt nede på pigernes niveau og var bare super fantastiske. EN KÆMPE HIGHFIVE fra mig til jer Fårup! Der er nok en grund til at de er blevet udnævnt til den 2. bedste forlystelsespark i Europa – det er sgu da TOP!

Læs mere om Fårup sommerland HER!

Læs mere om HOTEL Fårup HER!

HAR I NOGENSINDE VÆRET I FÅRUP SOMMERLAND?